Publicador de continguts

OLI | 03/03/2026  Ruralcat

El nou curs de microcredencials en oli d'oliva respon a la demanda del sector de formar-se en coneixements tècnics, científics i pràctics

La formació, impulsada pel DARPA i impartida per la Universitat Rovira i Virgili, ofereix quatre mòduls intensius amb certificació oficial i una subvenció del 70 % del cost

Sessió inaugural del curs de microcredencials en producció i qualitat de l’oli d’oliva verge extra a les instal·lacions de Mas Bover.

El curs de microcredencials en producció i qualitat de l’oli d’oliva verge extra, una iniciativa impulsada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARPA), com a compromís amb el sector, i impartida per la Universitat Rovira i Virgili (URV), ha començat aquesta setmana a Mas Bover. Mas Bover acull des d’aquesta setmana el curs de microcredencials en producció i qualitat de l’oli d’oliva verge extra, una iniciativa impulsada pel DARPA en el marc del Pla d’Acció de l’Oli, i impartida per la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Així doncs, la posada en marxa d’aquesta formació respon a la necessitat detectada durant l’elaboració del Pla d’Acció de l’Oli, que va evidenciar la demanda del sector de disposar d’una formació completa sobre totes les tasques i factors que influeixen en l’obtenció de l’oli d’oliva verge extra.

En aquest sentit, les microcredencials són cursos flexibles, curts i orientats a la demanda del mercat laboral, que no requereixen cap titulació específica prèvia per inscriure-s’hi. Són impartides per universitats, fet que garanteix un alt nivell acadèmic i una formació de qualitat contrastada, i permeten obtenir una certificació oficial digital amb reconeixement europeu.

En aquest cas, la formació és presencial i s’imparteix a les instal·lacions de la  Universitat Rovira i Virgili URV (Tarragona), del DARPA a Mas Bover, al Panell de Tast Oficial d’Olis Verges d’Oliva de Catalunya (Reus) i a l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries l’IRTA (Constantí). Està estructurada en quatre mòduls independents de 37,5 hores cadascun, que es poden cursar de manera conjunta o individual, amb un total de 150 hores de formació presencial intensiva.

Els mòduls són els següents:

●        Producció, collita i postcollita

●        Obtenció de l’oli d’oliva

●        Condicionament de l’oli i assegurament de la qualitat

●        Control de qualitat i anàlisi sensorial

Cada mòdul s’imparteix de manera intensiva durant una setmana, en períodes que no coincideixen amb la campanya de collita de l’oliva. Si es cursen els quatre mòduls, s’obté un diploma acreditatiu.

El programa s’emmarca en el Pla Microcreds, finançat amb fons Next Generation EU i vigent fins al juny de 2026, que preveu una subvenció del 70 % del cost real dels cursos. Aquesta línia de finançament facilita l’accés a una formació especialitzada i adaptada a la realitat del sector oleícola.

Amb aquesta iniciativa, el DARPA referma el seu compromís amb el sector de l’oli d’oliva, posant a disposició del personal professional una eina formativa específica, universitària i orientada a millorar la qualificació i l’ocupabilitat.

 

Font: DARPA